Saturday, April 28, 2007

Pesta Buku Antarabangsa ke 26, PWTC Kuala Lumpur

Asssalamualaikum Warahmatullah,

Sekiranya anda ingin menjadi jutawan, kemudian diberi wang modal sebanyak RM 1000 dan diminta untuk melabur, apakah pelaburan yang akan anda ceburi untuk menjadi jutawan?
Adakah anda akan masuk ke dalam saham amanah (trust fund)?....... mungkin pasaran saham?... pelaburan internet barangkali?...... membeli rumah?............ masuk MLM? (RM 60 je bang.. murah) atau anda tidak akan berbuat apa-apa dengan wang itu dan menyimpannya di bank agar dia membiak sehingga jutaan ringgit?.

Sekiranya soalan ini diajukan kepada saya. Saya tidak akan teragak-agak menjawab, " Saya akan membeli buku ".

Buku adalah penasihat kewangan yang baik dan berkesan untuk saya. Nasihat-nasihat yang berguna daripada buku-buku kewangan dan pelaburan adalah beribu-ribu kali ganda lebih baik daripada nasihat kawan-kawan, pakcik makcik, malah adik beradik kita sendiri berkenaan dengan kewangan. Dengan membelanjakan RM 1000 membeli buku dan membacanya, wang pulangan yang akan anda dapat kembali akan bernilai berpuluh-puluh kali ganda.

Oleh itu, sempena Pesta Buku Antarabangsa ke 26 di PWTC Kuala Lumpur ini, marilah kita sama-sama menjenguk ke gerai buku dan membeli buku-buku tidak kira buku apa pun. Yang penting kita dapat menambahkan ilmu pengetahuan kita untuk persediaan di dunia dan di akhirat.
Di sini ada beberapa gambar-gambar yang sempat saya ambil pada hari pertama Pesta Buku Antarangsa di PWTC Kuala Lumpur kali ke 26

Ini adalah pintu masuk Pesta Buku Antarabangsa 2007 di PWTC.

Sahabat saya Sdr Sayed Munawar Sayed Mustar (Pengacara MHI- RTM 1) juga ada bersama mempromosi Pesta Buku Antarabangsa kali ke 26

Di gerai PTS Publishing. Saya ada membeli 2 buah buku di sini.


Gerai 56, Dewan legar PWTC, True Wealth Publishing, gerai buku mentor saya.

Di gerai True Wealth Sdn Bhd, bersama pengurus gerai dan buku-buku yang dibeli. Slightly frustrated sebab Mentor Azizi Ali takde nak sign buku. Dia ada 6 hb Mei nanti iaitu hari terakhir Pesta buku.

Di antara buku-buku yang saya beli di Gerai True Wealth. Untuk pengetahuan anda, harga memang murahhhh. Semua buku dapat diskaun. Harga biasa buku Winning at Property Auctions RM 69.90 tapi saya dapat harga RM 48.00++.. Hard Cover lagi! Buku-buku lain pun 20%-30% off. Rugi tak beli beb..




No comments:

Related Posts with Thumbnails