Saturday, May 16, 2009

Pembukaan Nurseri Dr Azwan - BIONAS




Salam pembaca semua,

Saya dan dua orang partner telah mendaftar untuk membuka 4 tempat Nurseri Pokok Jarak BIONAS iaitu di :-

1. Lahad Datu, Sabah
2. Tawau, Sabah
3. Kuala Langat, Selangor
4. Shah Alam, Selangor.

InsyaAllah penanaman benih di Shah Alam dan Kuala Langat, Selangor akan dimulakan beberapa minggu dari sekarang. Kelulusan dari tuan punya tanah telah pun diperolehi. Selepas itu proses pembersihan ladang akan dilakukan.

Kepada sesiapa yang mempunyai tanah yang terbiar melebihi 30 ekar di kawasan Kuala Langat, Klang atau Shah Alam, tidak mempunyai modal atau tidak berhasrat untuk menanam apa-apa tanaman di kawasan di atas, boleh lah menghubungi saya untuk usahasama membangunkan tanah tuan dengan menggunakan modal yang disediakan oleh BIONAS.

Bagi mana-mana penduduk Sabah terutama di kawasan Tawau, Semporna, Sandakan dan Lahad Datu yang mempunyai tanah adat atau tanah persendirian yang luas - melebihi 5000 ekar contohnya - bolehlah menghubungi saya untuk urusan usahasama bagi pembangunan tanaman pokok Jarak menggunakan modal BIONAS dan pembahagian keuntungan secara bersama.

Kepada sesiapa yang berminat untuk menyertai Skim Murabahah Anjuran BIONAS melalui pembelian anak pokok Jetropha yang akan dilancarkan secara rasmi oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri pada awal Jun 2009, bolehlah menghubungi saya pada no 012-9597074. InsyaAllah keuntungan dikongsi ialah 75% selama 3 tahun. Pembayaran akan dibuat melalui Cashier's Cheque oleh Bank al-Rajhi dan boleh didepositkan apabila tarikh matang.

Wassalam

No comments:

Related Posts with Thumbnails