Friday, October 2, 2009

Pelancaran Tabung Kemanusiaan Sumatera oleh Malaysian Relief Agency (MRA)






Saya panjangkan surat Dr Mohd Daud Sulaiman (Pakar Jantung Damansara Specialist merangkap Setiausaha Agung MRA) kepada semua.

InsyaAllah, hari ini akan dilancarkan Tabung Kemanusiaan Sumatera oleh Malaysian Relief Agency (MRA) untuk bantuan mangsa bencana di sana. No akaun akan saya sertakan kemudian.

Wallahu Alam.


Assalamu'alaikum,
Semua exco dan sahabat MRA,

Malaysian Relief Agency akan melancarkan "Tabung Kemanusiaan Sumatera" esok di Hospital Pakar Al Islam bertujuan untuk mengumpulkan dana untuk membantu mangsa-mangsa gempabumi di Padang, Sumatera Barat.

MRA akan menghantar misi pertama esok yang akan diketuai oleh sdr. Shahran Kassim. Misi dianggotai Dr. HyzanYusof (pakar bedah ortopedik dan trauma) yang juga Ketua Misi Perubatan MRA, Dr. Dahlia Abdul Malik (pegawai perubatan kanan) yang juga sahabat MRA dan 2 jururawat terlatih dari Hospital Pakar Al Islam, Kg. Baru. Sdr. Arsil Ibrahim dari Jakarta akan turut menyertai mereka nanti di Padang.

Mereka akan berada di lapangan dari 2-10 Oktober 2009. MRA akan menghulurkan bantuan awal sebanyak RM30,000 melalui misi ini. Kita mengucapkan ribuan penghargaan kepada pengurusan Hospital Al Islam kerana telah menyumbangkan RM10,000 untuk dana tersebut.

Saya bagi pihak MRA ingin mengalu-alukan sumbangan tenaga, idea dan kewangan untuk menjayakan usaha murni ini. Semua exco dan sahabat MRA diharap dapat bersedia untuk mengisi atau menjayakan misi-misi MRA ke Sumatera jika diperlukan nanti. InsyaAllah, semoga Allah mempermudahkan usaha-usaha kita untuk membantu mereka yang menderita.

Saya akan update jika ada perkembangan terbaru atau boleh berhubung terus dengan sdri. Fauziah Tahar selaku pegawai eksekutif MRA (HP: 012 2096577) untuk mengetahui perkembangan selanjutnya.

Dr Mohd Daud Sulaiman (HP: 012 2900150)
SUA
Malaysian Relief Agency

No comments:

Related Posts with Thumbnails