Saturday, August 29, 2009

Hormati Bulan Ramadhan





Assalamualaikum,
Walaupun kita sudah berada di dalam awal bulan Ramadhan tahun 2009, blog-blog politik di mana bloggernya adalah melayu Islam masih mengamalkan hentam-menghentam, sindir menyindir, budaya kutuk mengutuk dan sebagainya.

Tidak kiralah bloggernya daripada Parti Islam SeMalaysia atau pun Parti Satu Malaysia (sekarang dah tak dengar tentang Islam Hadhari, hanya Satu Malaysia).

Ketika Pilihanraya Kecil Permatang Pasir, banyaklah aib yang dibuka, penipuan di dalam media, unsur-unsur mazmumah dan gerakan-gerakan yang menyimpang dari ajaran Islam itu sendiri.

Ini terjadi kalau kita meletakkan isu politik lebih tinggi daripada Islam. Bulan Ramadhan tidak langsung dihormati. Bagaimana kita harap orang yang bukan Islam akan menghormati bulan Ramadhan ini?

Saya ingin menegur para sahabat yang membikin blog yang tidak sihat pada bulan Ramadhan ini agar memberhentikan perkara tersebut. Semoga kita menjadikan bulan Ramadhan ini bulan memperbanyakkan ibadah.

WallahuAlam.

2 comments:

Chan said...

“Hai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan prasangka , karena sebagian dari prasangka itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah menggunjingkan satu sama lain. Adakah seorang diantara kamu yang suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Maka tentulah kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang.

(QS Al-Hujurat:12)





mengutuk dan prasangka tak mendatangkan perubahan.

a.z.n.e.e said...

a'ah...

kurangkan dosa.. gandakan pahala...
politik dok belakang sat la..

Related Posts with Thumbnails