Thursday, December 2, 2010

Daniel, Danish, Rayyan dan Batrisyia..

Salam,

Saya melihat menamakan anak dengan nama yang moden, sedap dan terkini memang menjadi igauan ibu bapa. Saya dapat rasa trend nama anak yang meletakkan anak mereka dengan nama Daniel, Danish, Rayyan dan Batrisya menjadi terlalu kerap.

Apabila sempena cuti sekolah, sewaktu saya menjalankan khatan, perkara ini menjadi jelas.

Apabila anak dipanggil khatan, masuk seorang anak berumur 9 tahun... Siapa nama? Daniel jawabnya..

Tiba saat giliran yang kedua.. Siapa nama? Jawabnya.. Danish...

Tiba yang ketiga.. siapa nama? Daniel..

Eh rasanya tadi Danial dah..

Tiba yang keempat.. Siapa nama? Danish..

Kalau di klinik semasa merawat pesakit pun sama..

Nama Batrisyia terlalu ramai... tadi Batrisyia.. ini Batrisyia lagi... Sehingga sehari jumpa 5 orang Batrisyia... ada Batrisyia perempuan dan ada Batrisyia yang lelaki...

Tidak menjadi salah... tetapi nama tu terlalu popular sehingga semua ibu dan ayah nak namakan anak guna nama yang empat itu.

Saya risau sekiranya di dalam satu kelas 25 orang ada 5 orang Batrisyia dan 5 orang Daniel dan 4 orang Danish.. akan ada masalah untuk memanggil nama mereka..

:) itu cuma dalam fikiran saya sahaja...





10 comments:

Cik Lara said...

nama pun macam fesyen baju.. bermusim.. sure doc confuse ye...:)

haifar said...

betul tu dr, cikgu mmg susah nak ingat nama pelajar sebab nama pelajar yg hampir sama. Kalau generasi remaja sekarang yang popular adalah afiq bagi lelaki, dan syafikah bagi perempuan Kadang-kadang ade 5 syafikah di dalam satu kelas. Yang bezanya cuma k, q, nurul, siti dan fatin.hehe.pening cikgu.

Fatimah Mohd. Asri said...

Salam Doc, I like your entry. Allow me to share it on FB, please. TQ

Dr Azwan said...

Cik lara : nama mmg ada musim... ada yang ikut musim drama... bila drama Nur Qaseh tengah top... ramai lah letak nama anak Nur Qaseh... MMM... Halimah mungkin dah takder orang letak sebab dikaitkan dengan Jongang... hehehe

Haifar : Ya.. Batrisyia pun sama, yang beza kan ialah Nur Batrisyia, Mohd Batrisyia, Sarah Batrisyia, khairul Batrisyia...

Fatimah : silakan..

Dnazz azuwan said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Dnazz azuwan said...

betul2...memg trend skrg..nama glamor, byk owg nak guna..auntie sy menamakan anknya dengan nama qistina, xlama kemudian cousin beliau yg melahirkan ank juga menamakan qistina, kawan saya yg baru melahirkan anknya tahun ini juga menamakan qistina, apa yg membezakan hyalah nama pangkal dan akhir...mujurla nama skrg semua pnjang2..

Dr Azwan said...

Qistina tak pe kot jangan Christina.. bahaya..

pelik2perfect said...

betul tu Dr. sy setuju..nama2 canggih zaman skg ni mmg nama yg kat n3 Dr. ni la...sy pun kekadang terfikir kalau diorang ni duk kelas yang sama.. senang cikgu, sekali panggil 5 org datang...ehhehe

Affan Ruslan said...

Salam.
Pertama kali berkunjung.

Owh, rupanya obesiti juga mendatangkan masalah kepada doktor ketika berkhatan ye.
Ingatkan obesiti hanya mendatangkan masalah kesihatan je.

Terima kasih atas info berguna ni.

Hindi Choti said...


Hindi sexy Kahaniya - हिन्दी सेक्सी कहानीयां

Chudai Kahaniya - चुदाई कहानियां

Hindi hot kahaniya - हिन्दी गरम कहानियां

Mast Kahaniya - मस्त कहानियाँ

Hindi Sex story - हिन्दी सेक्स कहानीयां


Nude Lady's Hot Photo, Nude Boobs And Open Pussy

Sexy Actress, Model (Bollywood, Hollywood)

Related Posts with Thumbnails