Wednesday, November 4, 2009

Klip Video MRA Team ke 5 ke Padang.. Sila saksikan..


Assalamualaikum,

Klip video ini saya sendiri yang hasilkan ketika saya berada di sana sehingga sampai di LCCT Malaysia. Gambar saya sendiri tidak banyak sebab saya yang mengambil footage dan gambar. Apapun inilah sumbangan saya kepada MRA dan masyarakat Islam.

MRA akan terus mengadakan klinik bergerak sebanyak mungkin. Klinik bergerak MRA adalah dengan kerjasama Dewan Dakwah Islamiyah Indonesia, di mana Ustaz dari Dewan dakwah akan memberi tazkirah selama 10 minit sebelum klinik dijalankan. Setelah klinik tamat, kami akan memberi sedikit sumbangan berupa SEMBAKO atau 9 bahan asas seperti beras, gula, teh, sabun dll untuk orang kampung.

Secara jangka panjang, kami akan membina rumah-rumah di sana sebagaimana tayangan klip tersebut. Buat masa ini mereka tinggal di dalam khemah. Rumah yang rosak adalah dianggarkan ebanyak 100,000 buah. Dijangkakan 200-300 rumah sementara kekal akan di bina di kawasan Padang Pariaman oleh MRA sekiranya sumbangan diterima mencukupi. Sebuah rumah menelan belanja RM 2500.00.

Selain daripada itu, MRA akan membantu memulihkan kawasan persantren (pondok pelajar agama) di sana dan akan membina rumah anak yatim yang rosak. Buat masa ini beberapa orang anak yatim telah dikenalpasti untuk dibantu dan dimasukkan ke dalam rumah anak yatim.





Harap semua dapat ambil iktibar apa yang berlaku. Sekiranya ada sumbangan bolehlah hulurkan kepada MRA untuk disampaikan ke sana. Kami amat mengalu-alukan sumbangan besar dari sektor korporat untuk disalurkan kepada anak-anak yatim dan mereka yang memerlukan di sana. Hubungi saya di 012-9597074 untuk keterangan lanjut.

Wallahu Alam.



No comments:

Related Posts with Thumbnails