Tuesday, March 25, 2008

RUKUNEGARA MALAYSIA


KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN

KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA

KELUHURAN PERLEMBAGAAN

KEDAULATAN UNDANG-UNDANG

KESOPANAN DAN KESUSILAAN

10 comments:

kumb@ng said...

takde pulak...KESETIAAN PADA UMNO.. ;)nate betol dorang nih!

Dr Azwan said...

Masa DAP buat hal kat Perak, bukan main sedap front page Utusan letak DAP Biadap. Kasar sekasarnya. Dunia macam roda, macam ludah ke langit, akhirnya jatuh ke muka sendiri. Bukan nak sokong DAP sangat tapi jangan la tulis sembarangan.

budakecik said...

umno terlampau yakin yang sultan akan ikut cakap dieorg..nah ambik kau penangan sultan.. nak tgk ape plak jadi kt org2 umno nih..

Abahfateh said...

itulah akibatnya apabila hawa nafsu mengatasi akal. Jadilah seperti binatang.

drazwan mendahului saya... baru berkira-kira nak jadikan rukunegara sebagai entry saya..

Dr Azwan said...

budak kecik : Sebenarnya bukan UMNO sahaja, semua orang kat bumi Malaysia ni tak sangka. Agaknya sultan nak test kesetiaan rakyatnya. nampaknya Sultan berjaya...

Abahfateh : hehe... mula2 nak letak Negaraku, tapi Rukunegara lebih kuat pengaruhnya sebab BN selalu promosi Rukunegara...
Saya rasa UMNO Terengganu dah langgar 3 perkara di dalam Rukunegara.
1. Kesetiaan kepada Raja dan Negara
2. Keluhuran Perlembagaan
3. Kesopanan dan Kesusilaan.

Apa perlu kita buat kepada mereka yang melanggar Rukunegara Malaysia nih...

Anonymous said...

jadilah manusia yang tahu bersyukur..anda berupaya menggunakan internet untuk mencaci ini pun hasil usaha kerajaan yang membawa perkembangan IT ke Malaysia. dan dr azwan sendiri, kenapa bekerja dngan kerajaan, jika anda tidak setuju dengan kerajaan anda sepatutnya buka klinik sendiri. siapa yang memberi anda biasiswa sehingga berjaya menjadi seorang dr. tahukah anda, dengan adanya melayu melayu seperti anda inilah negeri pulau pinang jatuh ke tangan DAP. DAP yang sedari awal berkempen undi MCA sama seperti undi UMNO tiba2 disokong oleh org melayu sendiri. di kampung saya di permatang pauh sbg contoh, penyokong2 PKR berarak beramai-ramai sebaik mengetahui PKR memenangi kerusi permatang pauh. tapi keesokkan harinya menjadi seperti padang jarak padang tekukur bila mengetahui pulau pinang sudah jatuh ke tangan DAP. dimana2 perkataan "org melayu bodoh" kedengaran. beginilah kata org tua2 menang sorak kampung tergadai. sedangkan dibantu lagi org melayu terpinggir apatah lagi tidak dibantu langsung. DAP sudah diketahui isi perutnya yang sentiasa tidak berkenan dgn apa jua keistimewaan yang diberi kerajaan kepada org melayu, PKR yang hanya diasaskan oleh org yang berdendam dan mahu membuktikan kepada org ramai yang dia tidak bersalah..UMNO walaupun banyak kesilapan di sana sini, bukankan lebih baik anda semua menegur dan memperbaiki kelemahan itu bukan dengan cara meberikan tampuk pemerintahan negeri sendiri kepada musuh org melayu. walau banyak kekurangan, UMNO adalah org melayu. org melayu masih mampu bertoleransi dgn walau kaum apa sekali pun yg ada di bumi malaysia ini. tapi belum tentu kaum India dan Cina. lihatlah Hndraf dan DAP. anda akan dapat jawapannya.

de_kerinchi said...

salam doc,

tu semua kemaruk kuasa...sehigga lupa batasan...melayu tak sedar diri..bangsa sediri dah jauh ditinggal bangsa lain...dia dok buat kerja takde faedah...

Dr Azwan said...

Anonymous : 1. Kan baik kalau letak nama dan email. Anda nampak seperti seorang yang pengecut dengan meletakkan nama anonymous sahaja :). Apa nak takut? Kita kan sama-sama melayu... lagipun blog ni tak makan rasuah..opps... makan orang..

2. Saya tak bekerja dengan kerajaan dan bekerja di klinik swasta. Dan jikalau saya kerja kerajaan pun apa salahnya kalau saya menegur kesalahan mereka? Al-insan la yahlu a'la khoto'i wan nisyan.

3. huuuhh.. nasib baik saya sempat berhenti kerja kat kerajaan sebelum pilihanraya - nanti anonymous kata "terhutang budi dan body" pula.. So, kalau semua doktor yang kerja kat kerajaan sekarang di seluruh Malaysia ingin menegur (baca: mencaci) kerajaan yang mereka sayangi ini, adakah patut semua doktor kerajaan di 100 klinik dan hospital berhenti atau di berhentikan? Kata Raja Lawak Nabil: Lu pikiiir lah sendiri.... !!

4. Saya sekarang bekerja di Selangor di Mana UMNO dan BN sebagai pembangkang. Jadi sekarang saya tidak "mencaci" kerajaan tetapi "mencaci" pembangkang. Maaf, sebenarnya saya lebih suka guna perkataan menegur, tetapi since anonymous yang guna perkataan tu, tak pelah kita sama-sama guna.

5. Ramai sekarang tak dapat biasiswa tetapi pinjaman sahaja. Ini adalah kerana kerana beberapa kerat di atas sana telah "berjaya" memberi "keistimewaan" kepada pelajar melayu dengan menghapuskan biasiswa kepada pinjaman. Adik saya pelajar perubatan dan hanya dapat pinjaman sahaja, jadi apakah anda ingin berkata beliau tidak perlu menyokong kerajaan kerana tiada biasiswa diberikan. Ada beribu lagi pelajar melayu yang layak dpat biasiswa tetapi hanya mendapat pinjaman pelajaran sahaja. Mereka dan ibu-bapa merekalah sebenarnya yang telah bertukar menjadi pembangkang kepada BN.

6. Perkataan "orang melayu bodoh" sebenarnya hanya diungkap oleh orang UMNO yang tewas dalam pilihanraya. Yang saya dengar ramai orang sebut "orang Melayu bijak" sebab pilih pemimpin yang baik di Selangor,Kedah dan Perak. Malah Prof Madya Agus apa ntah dari USM berkata - orang Kelantan mempunyai kesedaran politik paling tinggi di Malaysia! Tapi pelik kerana Kelantan negeri PAS. Orang macam awak yang menjatuhkan bangsa dan menampakkan orang melayu bodoh dengan pemikiran ke belakang.
opsss: Selain daripada perkataan "Orang Melayu Bodoh" - Orang UMNO juga yang mempopularkan perkataan "natang" (baca: binatang) kepada Sultan Terengganu - bukan DAP.

7. BN selalu menyalahkan rakyat yang mengundi jikalau diorang kalah dalam pilihanraya. Saya tak faham. Apa masalahnya kalau mereka melihat kesalahan diri sendiri. Memperbetulkan dan cermin diri. Ini tidak - letak orang seperti anonymous (yang mengaku orang Permatang Pauh..yeee laaah tuu..) untuk menegakkan benang yang basah.

8. Sebelum ni saya penyokong BN. Saya suka dengan karisma Anwar Ibrahim sebagai TPM. Tapi tahun ni saya sokong PKR dan PAS. Dan itu adalah hak saya. Undi adalah hak rakyat. kalau awak nak reverse psikologi saya ini, maka awak perlu beri saya sebab yang lebih baik daripada awak tulis tadi kerana ia sebenarnya tidak boleh memadam fakta anak PM Kamaluddin Abdullah SCOMI mendapat projek juta-juta daripada kerajaan melalui LRT. Ini lah DEB nya...

Salah satu kelebihan DEB juga ialah ramai anak melayu dapat kerja kilang kat Malaysia.. Ramai juga melayu yang menganggur.. Lebih baik daripada duduk dalam pusat serenti kan...

9. pssst.. ramai orang UMNO pun sokong PKR dan DAP kat Pulau Pinang baru-baru nih. Ramai juga orang UMNO sokong PKR dan PAS di Kedah. Ramai juga orang melayu sokong PKR dan PAS di Selangor. Marah lah orang UMNO sendiri. (Tapi jangan bgtau orang... hehe)

10. Sepatutnya kerajaan yang ucap terima kasih kepada rakyat, kerana memilih kerajaan? Atau adakah rakyat yang sepatutnya ucap terima kasih kepada kerajaan kerana menaikkan tol, menipu sistem kehakiman dan mencuri harta rakyat?

I rest my case.

De_Kerinchi : Kita sayang dengan UMNO yang dulu. Tapi kalau pemimpin UMNO sekarang tak faham apa yang rakyat nak sampaikan dan tetap nak tunjuk "gong" - habislah riwayat mereka. Harap mereka sedar sebelum terlambat.

Hindi Choti said...


Hindi sexy Kahaniya - हिन्दी सेक्सी कहानीयां

Chudai Kahaniya - चुदाई कहानियां

Hindi hot kahaniya - हिन्दी गरम कहानियां

Mast Kahaniya - मस्त कहानियाँ

Hindi Sex story - हिन्दी सेक्स कहानीयां


Nude Lady's Hot Photo, Nude Boobs And Open Pussy

Sexy Actress, Model (Bollywood, Hollywood)

Kisah Sukses said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

Related Posts with Thumbnails