Friday, January 23, 2009

Lembu Korban MB Selangor






Assalamualaikum,

Rasa sikit bengang pun ada tentang politik Malaysia ni. Minta maaf kalau ada yang tak setuju tentang tulisan saya kali ini.

Ni tentang cerita Gerakan Rakyat Anti Korupsi (Gerak) membuat aduan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap MB Selangor kerana didakwanya menyalahgunakan dana kerajaan negeri untuk tujuan membeli lembu korban untuk diagih-agihkan kepada masjid dan surau.

Hari ni Dato Khir Toyo pulak buat kenyataan tentang pembelian 46 ekor lembu itu sabitan bahawa MB Selangor yang keluarkan arahan.

Kalau saya sendiri, saya nak lebih cadangkan lagi supaya Tan Sri Khalid menambah pembelian lembu. Bukan setakat 46 ekor, tambah lagi 80 ekor atau 100 ekor. Lagipun negeri Selangor adalah negeri yang kaya. Apalah salahnya dia berkongsi dengan rakyat kekayaan tersebut.

Daripada sekerat dua orang yang menghabiskan duit PKNS yang berjuta-juta tu untuk masuk ke poket melalui projek perumahan dan sebagainya. Lebih baik beli lembu untuk rakyat. Lagipun lebih ramai penternak lembu melayu boleh dapat keuntungan. Sesuai dengan saranan Dato' Najib agar lebih berbelanja pada masa susah ini untuk merancakkan ekonomi negara.

Kepada GERAK, apakata GERAK buat kajian berapa kerajaan BN habiskan untuk bayar kepada pengundi secara terbuka dan tertutup pada pilihanraya di Kuala Terengganu baru-baru ini. Ada orang-orang dalam BN yang memberitahu (pemprotes) menyatakan perbelanjaan pilihanraya mencecah juta-juta ringgit duit rakyat. Cuba tanya Dato' Khir Toyo kalau nak tahu lebih lanjut.

Bak kata Sami Vellu, "Before you talk about others , you should check your back first..."

P.s. Saya tak setuju MP Pakatan Rakyat beli Toyota Camry.... Walau apa orang nak kata.. Saya tetap berpendapat mereka patut guna kereta buatan Malaysia.

Wallahu A'lam

12 comments:

noorcahaya said...

Setuju ckp Doctor lahhhh....

khir taya said...

biasala kalo dah jadi perkakas macam tu doc.... yg pelik nya GERAK ni haram jadah membabisu kat isu yg lebih besar macam eurocopter, kapal selam, perwaja dan lain2.... nila dikatakan politik lembu, pemimpin macam lembu

Anonymous said...

meluat tengok khir toyo.

rozita said...

saya pun setuju cakap doktor..
tapi masih ramai yg di tipu bayang2 sendiri

Khairi Jalalluddin said...

Ada unsur penyeleweangan kuasa untuk mendapat sokongan politik di kawasan sendiri (Parlimen Tun Razak). Kita tunggu hasil siasatan pihak berwajib. SPRM adalah untuk membantu memulihkan imej ahli politik samada parti kerajaan dan pembangkang. Terima kasih SPRM.

Dr Azwan said...

Khairy : Entah lah. Lembu tuh bagi makan kat orang. Lain lah kalau lembu tuh memang dikhususkan untuk orang PKR sahaja. Saya melihat tindakan tuh boleh backfire Khir Toyo dan parti Khir Toyo. Orang ramai tengok benda-benda ni semua. Skarang pun orang tak suka pemimpin yang tandus idea tuh, nanti orang bertambah benci. Yang berjuta-juta duit habis kat Terengganu tuh takder siasat pulak.

Khit toyo said...

sebab duit tu tak sepatutnya di gunakan untuk menaikkan nama sendiri di kuala lumpur. Bagila kat kawasan selangor. Walaupun saya suka PKR tapi ada betulnya juga isu ni kalau kita berfikiran terbuka dan waras. Wallahuallam.

Dr Azwan said...

Memang kerja orang politik nak naikkan nama sendiri. Bukan Tan Sri Khalid jer, Datuk ***** tiap tiap tahun bagi 10-20 ekor lembu kat kawasan rumah saya. Dato' Sri Najib bagi 100 ekor lembu kat Pahang tahun lepas, saya tak fikir dia ambil dari poket sendiri.

Contoh lain, kalau Tan Sri Khalid ambik duit dengan cara yang sama (macam ambik duit beli lembu ni) untuk membina sebuah masjid di Parlimen Bandar Tun Razak. Jadi apabila Dato Sri Khir Toyo buat macamana dia buat sekarang, apa yang anda rasa? Menyampah kan? Macam tu lah yang ramai orang rasa kat Khir Toyo sekarang.

Oleh itu, benda macam ni adalah untuk kebaikan rakyat kita sesama melayu dan Islam, kita berlapang dada sahaja lah. Kalau nak tuduh menuduh hal hal yang menguntungkan rakyat, mungkin ia akan menikam belakang sendiri.

Yang menghabiskan duit rakyat untuk mengkayakan diri sendiri ni. Buat istana besar, beli masuk tender kerajaan lepas tu mark up sampai berpuluh juta, hulur duit sana sini, itu sebenarnya lebih bererti jika GERAK dan SPRM dapat membanterasnya.

Wallahu Alam.

khit toyo said...

itu yang salah, kalau kita nak alternative lain dari umno, janganlah ikut cara depa. Kenalah telus dan ikhlas

Dr Azwan said...

Nabi kata : ikhlas umpama semut hitam, di atas batu hitam pada malam yang gelap.

betul betul betul...

Amin007 said...

guna wang rakyat untuk beli lembu buat korban???
macam tak salah, salah ker?

atau GERAK anggap sebahagian wang untuk peruntukan lembu tu diguna di tempat lain. tak pun ada dia orang anggap lembu tu di bagi pada orang yang sokong pkr sahaja.

tapi kalau bagi semua orang, apa salahnya kan kan kan

apa pun saya sokong pandangan doktor pasal kereta rasmi kerajaan selangor. macam mana pun benci bn, sewajarnya beli barangan keluaran malaysia. lagipun kan mahu tak mahu dollar USD akan diguna untuk beli kereta tersebut. lalu menyumbang kepada kekejaman US tu sendiri. lagipun dengan membeli proton ker kancil ker, kita akan beri makan kepada ramai orang melayu kan kan kan termasuk musuh kita dan kroni kita.

hehehe

Hindi Choti said...



Hindi sexy Kahaniya - हिन्दी सेक्सी कहानीयां

Chudai Kahaniya - चुदाई कहानियां

Hindi hot kahaniya - हिन्दी गरम कहानियां

Mast Kahaniya - मस्त कहानियाँ

Hindi Sex story - हिन्दी सेक्स कहानीयां


Nude Lady's Hot Photo, Nude Boobs And Open Pussy

Sexy Actress, Model (Bollywood, Hollywood)

Related Posts with Thumbnails