Sunday, May 6, 2007

My 1st Potato Buns

Assalamualaikum...

Minggu lepas saya start buat Potato bread saya yang pertama. Oleh kerana ini percubaan saya yang pertama, saya mulakan dengan 1.5 kg tepung dulu. So potato flake yang saya guna tidak lah berapa banyak. Walaupun begitu, sebagai doctor cum chef, terdapat 3 orang pelajar yang menuntut ilmu daripada saya (walaupun 1st time buat)... Student no 1 - my wife... no 2 - mak saya.. student no 3 - my biras... well, its a free lesson anyway... tak pe lah.. next time saya kenakan bayaran untuk mengajar... Hasilnya.. 2 1/2 loyang... yang 1/2 loyang tuh saya hadiahkan kat adik beradik saya yang asyik kelaparan kat rumah mak... bakinya saya jual dengan harga RM 1.20 untuk setiap 4 buah potato bun per pack. Licin....

Ok la kot kan... nampak cam sedap tapi biasa jer....... ehem ehem...

The same buns... tapi different angle
..... sapa nak tempah!..

2 comments:

Anonymous said...

dr, tak nak bagi resepi ke... nampak cam sedap jek.

Dr Azwan said...

Resepi... erkk ... kena carik.. manalah saya letak minggu lepas.. maklumlah.. buat setahun sekali.. hehe :)

Related Posts with Thumbnails