Friday, July 27, 2007

Dana Investment Prepaid Terkumpul

Assalamualaikum Warahmatullah...
Baru-baru ini saya ada membuat pengumuman berkenaan dengan investment prepaid dengan company saya di mana saya akan membayar 5% untuk 6 bulan iaitu RM 500 sebulan dengan investment minimum RM 10,000.
Alhamdulillah, saya telah berjaya mengumpul dana sebanyak RM 45,000. RM 15,000 daripada saya sendiri, dan RM 30,000 daripada 3 orang sahabat saya yang semuanya Doktor perubatan. Seorang doktor wanita yang bertugas di Bangi, dan 2 orang lagi Doktor lelaki yang bertugas di United Kingdom. Mereka ini merupakan rakan-rakan saya semasa di sekolah dahulu dan rakan setugas semasa di HKL.
Walaubagaimanapun, terdapat 2 orang lagi yang ingin menyertai program ini tetapi tidak kesampaian, iaitu seorang doktor yang baru sahaja melaburkan wangnya ke dalam bidang pertanian dan seorang jurutera minyak yang baru sahaja membeli 3 relung tanah sawah. Tidak mengapa tuan-tuan, InsyaAllah jikalau ada rezeki akan ada peluang lain yang terbuka. Peluang pelaburan ini akan ditutup sehingga akhir bulan ini. Sesiapa yang berminat anda mempunyai beberapa hari sahaja lagi.
Saya juga menerima berita baik iaitu rumah saya di Bandar Universiti Teknologi Legenda (BUTL) Mantin, yang telah dibeli beberapa tahun yang lalu akan disewa!! Yaa... walaupun sewanya tak banyak... sekurang-kurangnya.. ada juga orang yang boleh meringankan beban maintenance dan menjaga rumah itu. Kepada saudara-saudari yang mempunyai rumah di BUTL, Mantin dan ingin menyewa unit anda sila hubungi saya. Mungkin saya boleh membantu. Dengan syarat rumah anda di dalam lingkungan kawasan perumahan yang berdekatan. Jikalau jauh pun susah juga.
Semalam saya baru menerima dough divider yang dijual oleh saudara Bahtiar "The Baker's Place" kepada saya. Dough divider tersebut merupakan dough divider manual yang telah lama diidam-idamkan. Harganya RM 2500.00. Saya membeli dengan Bahtiar secara ansuran sebanyak RM 500 selama 5 bulan tanpa FAEDAH. Mula-mula Bahtiar berat hati juga nak menjualnya, ye dak Bahtiar??... Tetapi kesian agaknya melihat kesungguhan saya merayu untuk membeli alat itu. Tetapi Bahtiar pun apa kurangnya, dia dah ada dough divider baru automatik!
Semalam saya menguli 4 kg tepung. Pada kebiasaannya proses membahagi dough secara timbang potong mengambil masa hampir 45 minit hingga sejam. Mesin ini mengurangkan tempoh itu tak sampai 15 minit! Paling best termasuk proses membulat-bulatkan dough menjadi tersangat senang.. perrhh... bayangkan boleh potong dan bulatkan 150 biji dough kurang dari setengah jam! Malam tadi semua orang tersenyum...
Sabtu ini, ada program usahawan di Sekolah isteri saya. Jadi kami mensasarkan untuk menjual 500 biji roti dengan tujuan kembali modal dan jajaran untung yang sangat kecil. Baki untung diambil oleh sekolah untuk program memajukan sekolah. Jadi, sekolah boleh mengambil untung tanpa mengeluarkan modal. Dengar cerita pengetua sekolah excited sangat dengan idea jual roti nih... hehe.. majulah sekolah untuk negara.
Minggu hadapan bermula 30 hb Julai saya akan memulakan tugas di Klinik Idzham, Kota Damansara jam 2 pm hingga 10 pm. Kepada sesiapa yang tak sihat, nak amik ubat atau ehem ehem... (kita sama kita jer tahu)... jemputlah datang ke klinik Idzham. Skarang ni pun dah bukak, tapi Boss besar yang jaga pagi sampai malam.. Harap-harap sempatlah untuk saya meneruskan kerjaya kesukaan saya ini iaitu menulis blog...
Blog Drazwan.blogspot.com ini telah mencecah rekod tertinggi 155 orang pada hari Rabu. Pada hari Khamis semalam pula mencecah sekali lagi rekod tertinggi 162 orang. Oleh itu, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada pengunjung blog saya ini. Diharapkan anda terus setia mengunjung blog saya yang tidak seberapa ini. Saya akan cuba sebaik mungkin mengupdate apa-apa yang saya tak larat nak update akibat kesuntukan masa.. terutama harga handphone terkini.... Apapun... terima kasih
Ada juga satu cerita sedih. Dr Fairus, batch ke 3 UIAM Doctors, junior saya baru sahaja meninggal dunia 2 hari yang lepas kerana polytrauma akibat kemalangan jalan raya. Isteri beliau Dr. Maslina merupakan mentee saya semasa di UIAM dulu dan sedang mengandung anak kedua dan dijangka sedang menunggu saat kelahiran. Berita ini begitu menyedihkan. Hadiahkan al-Fatihah untuk Allahyarham. Semoga Allah mencucuri Rahmat ke atas roh beliau. Amin...

4 comments:

Kassim Selamat said...

Salam Dr. Azwan,
Saya amat respect pada doktor berbagai bisnes yg doktor lakukan.

Mana nak cari doktor yg sanggup uli tepung? hanya Dr. Azwan aje...hehehe Syabas buat doktor.

Doktor memang bisnes minded..teruskan.

* Saya pernah tinggal di Bandar Tun Razak. Saya mmg kenal dan pernah mendapat rawatan dgn Dr. Kassim. Memang beliau hebat.

Dr Azwan said...

Abang Kassim... tertulis juga komen akhirnya.. terima kasihhhh... Saya ni berangan nak besarkan bisnes.. otak nih asyik nak bukak kilang roti ajer... doakan kejayaan saya yer bang... Pasal doktor kassim tuh.. rupa2nya dulu dia pernah jadi MO kat PUSRAWI... memang terkenal kat PUSRAWI jugak... baru hari ni tahu...

aBe said...

Wan, thank you for your patience. Sorry la asyik2 call tanya tu tanya ni. Anyway asalkan duit masuk ok. Aku harap semua berjalan lancar.

Dr Azwan said...

Faisal, ok.. nanti aku balas dalam email. :)

Related Posts with Thumbnails