Friday, August 17, 2007

Sapa nak Kad Maxis??

Assalamualaikum,

Suatu waktu dahulu, peniaga runcit prepaid seperti saya ini menghadapi kesukaran untuk mendapat bekalan kad prepaid daripada syarikat Digi. Ini adalah kerana seorang pegawai atasan Digi yang baru dilantik melaksanakan beberapa perubahan drastik kepada pembekalan kad Digi.

Tujuannya untuk menyekat lebih ramai kedai-kedai runcit daripada menjual kad prepaid dan mengelakkan daripada kedai-kedai handphone membekalkan kad prepaid kepada peruncit-peruncit.
Antara perubahan yang dilaksanakan ialah yang pertama, margin keuntungan Digi daripada kad semakin kecil (kalau dulu RM 9.40 skarang RM9.60 - jadi susah nak tolak harga lebih murah daripada itu ke peruncit lain), kedua pengambilan prepaid kad dihadkan kepada jumlah kecil... cthnya 100 keping setiap kali order.. cukup-cukup untuk dijual di kedai sahaja dan seterusnya melaksanakan sistem e-load dan bukan kad secara fizikal. E-load transfer lebih sukar di transfer dan pembelian menjadi lebih sukar. Digi juga akan membatalkan pembekalannya kepada kedai-kedai handphone yang mengingkari arahan mereka. Terdapat banyak kedai yang menjadi mangsa.
Baru-baru ini, dikatakan, pegawai atasan daripada Digi yang melaksanakan perubahan di syarikat Digi telah berpindah ke Maxis. Dan, perubahan yang dahulunya dilaksanakan di Digi kini telah digunakan di Maxis pula. Kad Maxis sangat sukar didapati sekarang ini dan cara-cara di atas telah dilaksanakan dengan jayanya. Saya sendiri amat sukar mendapat kad jikalau tidak kerana saya mengenali supplier kad Maxis di sini.

Saya mendapat telefon daripada kawan-kawan dari Kelantan dan serata tempat untuk membeli kad Maxis daripada saya atau supplier saya. Saya harap masalah kad prepaid Maxis ini akan berakhir dengan tempoh yang segera.

Walaubagaimanapun, kepada yang berhajat, saya akan menjual kad prepaid Maxis secara pukal sebanyak 2000 keping minggu hadapan secara tunai dengan harga RM 9.70. Tiada eload dan tiada pengambilan simpack. Sila sms saya sekiranya anda berminat. Peruncit adalah digalakkan!
Tawaran ini one off sahaja (sekali). Minimum pengambilan 500 keping. Bermakna hanya 4 orang sahaja yang akan membawa pulang 2000 keping kad ini. Tarikh availability saya akan bagitahu kemudian, bergantung kepada supplier. Term : cash on delivery. Hanya di lembah Kelang sahaja. Kepada sesiapa yang telah menelefon saya yang berminat untuk membeli kad maxis baru-baru ini.. ini adalah peluang anda. Telefon saya semula.... 012-9597074...

Wassalam


5 comments:

Anonymous said...

ade lg x?tu utk maxis rm10 ke?

Dr Azwan said...

Tengah takder skarang. Ada celcom jer... RM 9.60. Ambik 500 ke atas RM 9.55

Anonymous said...

mahal la Dr.......

Dr Azwan said...

Kalau Din ada.. boleh supply kat saya. Sekarang tengah terdesak nih... :)

Nasuha said...

boleh x Dr supply kpd sy?hope Dr leh bg jawapan secepat mungkin..

saya seorg student...nk cari duit lebih sikit.,,.

Related Posts with Thumbnails