Sunday, November 15, 2009

Sumbangan Korban ke Rumah Anak Yatim dan Sekolah Tahfiz






Salam,

Saya telah melancarkan program sumbangan korban ke Sekolah Tahfiz Ummul Qura' dan Rumah Anak Yatim al Munirah, Klang baru-baru ini. Alhamdulillah, ia telah mendapat sambutan yang menggalakkan dari kawan-kawan.

Untuk pengetahuan anda, saya sendiri telah bertemu ustaz-ustaz yang menjaga 2 insitusi ini untuk mengetahui keadaan tempat tersebut. Kedua-dua tempat ini mempunyai bilangan pelajar yang cukup ramai. Sekolah tahfiz sebagai contoh mempunyai pelajar menghampiri 100 orang.

Buat masa ini 4 ekor lembu telah pun ditempah untuk 28 bahagian. 2 ekor akan diserahkan kepada Rumah Anak Yatim Al-munirah dan 2 ekor lagi ke Sekolah Tahfiz Ummul Qura'.

Terima kasih diucapkan kepada sahabat-sahabat yang telah memberi sumbangan Qurban.




Di antaranya :-

Dr Faizal Ali (2 bahagian), Dr Mohd Ali, Dr Siti Zubaidah (untuk 2 anaknya), Dr Siti Safinat, Dr Suffian Hasim, Dr Shazni Izana, Rafidah Abd. Malek, Dr Ainita, Dr Solhoon, Dr Dahlia, Suaibatul Saadiah, Dr Aida Suzila, Dr Shariza, Mazni dan Wan Aidil (suami isteri) dan Nurul Hayati Borhan.

Sekiranya masih ada yang berminat, saya akan mencari sebuah lagi rumah anak yatim di Klang untuk mengagihkan 2 ekor lembu lagi untuk tujuan Korban. Satu bahagian ialah RM 350.00. Daging korban ini akan diagihkan terus kepada anak yatim, fakir miskin dan anak-anak tahfiz.

Semoga Allah sahaja yang membalas segala kebaikan dan semoga mendapat balasan syurga dari Allah SWT.

Sesiapa yang berminat untuk menjalankan ibadah Qurban, sila hubungi saya di 012-9597074. Anda juga boleh depositkan RM 350 untuk satu bahagian, ke dalam akaun Maybank Shahrizal Azwan 564388100840. Sila sms nama anda, nama mereka yang ingin menjalankan korban dan berapa bahagian yang ingin disumbang.

Wallahu Alam.

No comments:

Related Posts with Thumbnails