Friday, December 7, 2007

RECENT COMMENT WIDGET... LEGA!!

Assalamualaikum...

Lega rasanya.. akhirnya saya terjumpa widget Recent Comment (Komen Terkini) untuk www.blogger.com. Puas sebenarnya mencari sana dan sini. Akhirnya jumpa kat Blog Kak Jie - Hidup Biar Sedap - salah seorang favourite blogger saya. Sila lawat blognya yang sentiasa diupdatekan. Ada cerita berguna, ada nasihat dan macam-macam. Actually Blog Kak Jie dah lama dan quite established. Kalau tengok rangking technorati dia - tinggi tuh!

Sebenarnya saya banyak terlepas untuk komen-komen dari pengunjung sebab tak pasti komen mana untuk artikel yang mana. Ada 150 artikel semuanya - Jadi, bila ditulis "terima kasih doc" - pening lah kepala saya... loh kok untuk mana satu artikelnya... nggak pasti. Cari punya cari -kadang2 terjumpa, kadang kadang kelemasan.

Saya cuba untuk menggunakan plug in wordpress untuk dimasukkan ke dalam blog ini, namun biasalah, saya nih tak beberapa mahir sangat. Setakat kenal "mouse" ngan keyboard jer. Orang kata, lepas lah nak tulis blog tuh. Kalau nak buat php cam DikMal tuh, tak lah saya reti.

Harap-harap kepada pengunjung yang saya tidak balas komennya, janganlah berkecil hati kerana bukannya saya sombong, tapi tak kesampaian untuk membalasnya. Lemas mencari komen di dalam artikel sendiri - seolah-olah hanyut di atas daratan. Tak jumpa cari.

Tapi ini tidak bermakna kalau ada recent comment widget ini saya tidak akan terlepas menjawab semua komen anda 100%. Kadangkala terdapat keterbatasan masa. Tetapi InsyaAllah saya akan lebih efisyen bermula hari ini.

Kepada yang saya belum balas komennya. Saya akan usahakan juga membalas komen anda. InsyaAllah.

6 comments:

Dr Azwan said...

Testing....1,2,3.... Testing..

Orked said...

kena bagi tutorial ni...kejap saya view source code doc..

Sy try letakkan skrip tadi, tapi kat sini tak accep pula ..sy email ye

Orked said...

oppp...dah ade, tadi masa sy masuk 'widget tu tak berfungsi..hehehe.awai pagi lagi kot..mata tak terang lagi :p

Malulah sy, sy ni bukan otai ke pebenda...blog biasa² layan kawan² je...blog artikel² saya kat Mutiara Hati...

Dr Azwan said...

Ok kak Jie... no problem semua... saja letak 7. 10 panjang pulang, 5 terlalu pendek... Terima kasiiiihhh lah bebanyak... lama dahs aya carik. Baru jumpa kat blog kak Jie

Dr Azwan said...

Ok kak Jie... no problem semua... saja letak 7. 10 panjang pulang, 5 terlalu pendek... Terima kasiiiihhh lah bebanyak... lama dahs aya carik. Baru jumpa kat blog kak Jie

Anonymous said...

lam kenal :)

Related Posts with Thumbnails