Monday, October 5, 2009

Misi Kedua MRA ke Padang






Wa'alaikum salam dan salam sejahtera,
Semua exco, sukarelawan dan sahabat Malaysian Relief Agency(MRA).


Misi perubatan MRA kedua akan berlepas ke Padang petang ini dari LCCT yang dianggotai oleh Dr. Suryasmi dan 2 jururawat. Mereka dijadualkan akan bergabung dengan misi pertama yang diketuai Sdr. Shahran Kassim. MRA telah menyumbangkan bantuan kecemasan awal rakyat Malaysia sebanyak RM40,000 melalui misi pertama yang telah tiba pada petang 2/10/09. Misi kedua akan membawa tambahan dana sebanyak RM5,000 untuk bantuan seterusnya.

Dr. Hyzan Yusof selaku Ketua Misi Perubatan akan pulang lewat petang ini untuk memberikan maklumat serta laporan awal dari lapangan. Sdr. Khairil Anuar Khalid akan menggantikan Shahran yang akan kembali pada hari Rabu 7/10/09 untuk meneruskan usaha penyelarasan bantuan MRA dan rakan NGO di Sumatera Barat. MRA bekerjasama erat dengan Dewan Dakwah Islamiah Indonesia (DDII) dan Bulan Sabit Merah Indonesia (BSMI). Kita juga telah memaklumkan kehadiran MRA di sana kepada pasukan Majlis Keselamatan Negara(MKN) yang mewakili kerajaan Malaysia yang baru tiba semalam. MRA telah mewujudkan bilik operasi sementara di Pariaman (kawasan yang paling teruk terjejas akibat gempa) bersama logistik asas untuk menampung kehadiran sukarelawan dari Malaysia.

Pasukan doktor, jururawat dan sukarelawan pertama dan kedua akan berada di sana selama seminggu dan misi perubatan MRA ketiga akan menyusul pada 10/09/09 yang akan dianggotai oleh 2 doktor, 1 ahli farmasi dan 2 jururawat.

Kita perlukan rakan-rakan dermawan untuk menghulurkan sumbangan dana kewangan ke Tabung Kemanusiaan Padang anjuran MRA untuk terus membantu mangsa gempabumi di sana. Terima kasih di atas segala sokongan moral dan juga doa semua teman-teman agar para sukarelawan kita selamat menabur bakti tanpa kesulitan.

Sumbangan ikhlas ke MRA boleh dibuat ke akaun ;

"Tabung Amanah Pesakit Malaysia"
(Bank Muamalat - 14-010000969716)

Sekian dulu.

Dr. Mohd. Daud Sulaiman
SUA
Malaysian Relief Agency (www.mra.my)

No comments:

Related Posts with Thumbnails